Światowej sławy ekspert w dziedzinie przywództwa, John C. Maxwell mówi, że jeśli chcesz odnieść w życiu sukces musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi. Pomimo, iż może się wydawać, że niektórzy po prostu się z tym rodzą, to faktem jest, że każdy może się nauczyć nawiązywać bliskie porozumienie przy każdej komunikacji z ludźmi.
Bywa tak, że w zespole nie ma dobrej komunikacji. Sprawy często zatrzymują się w miejscu. Cele powinny być osiągnięte, projekt zrealizowany, przede mną dodatkowo nowy projekt, negocjacje, terminy uciekają, dodatkowo „ktoś” utrudnia ich realizację i zakończenie w terminie, a co mówić o zakończeniu z sukcesem.
Umiejętność porozumiewania się pomaga w każdym obszarze życia. By przewodzić innym, budować skuteczne zespoły, osiągać lepsze wyniki, wchodzić na wyższe poziomy i skutecznie się rozwijać, kluczem do tego jest umiejętność porozumiewania się.
Sposób w jaki się komunikujesz jest przyczyną Twojego sukcesu lub porażki.